.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رعایت بهداشت، اصلی‌ترین شرط گردشگری پس از کرونا
در دنیای پس از کرونا، رعایت بهداشت به عنوان اصلی‌ترین شرط گردشگران داخلی و خارجی مطرح خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز،  دکتر رحمت عباس نژاد سرستی عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایران از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بین ۵ کشور برتر جهان قرار دارد، گفت: ایران در بین ۱۶۱ کشور عضو یونسکو، با ثبت ۲۴ اثر تاریخی و طبیعی در فهرست جهانی، در رتبه نهم قرار دارد و مطابق سند چشم‌ انداز توسعه کشور در افق ۱۴۰۴ خورشیدی، باید زمینه برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی و کسب درآمد ۲۰ میلیارد دلاری فراهم شود.

 

او تعداد کل گردشگران بین المللی را حدود ۱/۳ میلیارد نفر و میزان درآمد سالانه دنیا از محل گردشگری را ۱۲۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: سهم ایران از تعداد گردشگران بین المللی بر اساس آمار‌های نهاد‌های مسئول داخلی، حدود ۰/۵ درصد و از درآمد جهانی گردشگری نیز تقریبا ۳ میلیارد دلار است.

 

عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران ادامه داد: تلاش و عزم دولت‌ها با وجود تحریم‌ها و جنگ هشت ساله برای حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری بر هیچ­‌کس پوشیده نیست، اما با وجود ظرفیت‌های فراوان، سهم ما از درآمد و اشتغال جهانی گردشگری بسیار پایین است.

 

دکتر رحمت عباس‌نژاد بر اعمال طرح‌های حمایتی از دست ا‌ندرکاران گردشگری در شرایط تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: در ابتدای شیوع کرونا رشد منفی ۱ درصدی در جهان اتفاق افتاد، ولی این رشد منفی خیلی زود، سیر نزولی با شیب تند را تجربه کرد به طوری که در دوران‌های مختلف شیوع و قرنطینه، روند‌های منفی ۱۶، ۶۵، ۹۷، ۹۱، ۸۱ و ۷۹ درصد را پشت سر گذاشت.

 

او میانگین رشد منفی گردشگری ایران را در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۲ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این آسیب بر تأسیسات اقامتی گردشگری، ناوگان حمل و نقل، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، مراکز تولید صنایع دستی و سوغات گردشگری، جاذبه‌ها، مراکز دیدنی، پارک‌های جنگلی، مراکز تفریحی و موزه‌ها وارد شده است.

 

این استاد دانشگاه بر لزوم حمایت دولت و مجلس از فعالان بخش گردشگری در دوران پس از کرونا تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی گردشگری ایران نظیر جامعه هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، شرکت‌های سرمایه­‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، هلدینگ گردشگری و سرمایه گذاران منتخب مشاوران مطلوبی در این زمینه هستند.

 

عباس نژاد تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی را راهکاری منطقی برای توسعه این دانست و گفت: ایران کشور ارزانی برای جهانگردان خارجی است و وجود امنیت، بهداشت، خوراکی‌های متنوع و آثار مهم تاریخی و طبیعی می‌تواند عاملی برای تشویق گردشگران خارجی به حضور دوباره در کشورمان باشد.

 

او با بیان اینکه دولت‌ها رعایت بهداشت را اصلی‌ترین شرط  گردشگری پس از کرونا خواهند دانست، از مسئولان خواست به فکر گردشگری در دنیای پس از کرونا و اطلاع رسانی صحیح در زمینه وجود امنیت و ارتقای بهداشت اجتماعی و زیست‌محیطی در کشور به گردشگران خارجی باشند تا پیامد‌ها و آسییب‌های ناشی از تحریم‌ها و کرونا کاهش یابد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.